Continuamos “desmontando” o anteproxecto da DXT.
Hoxe unha de velocidades: as conflitivas “vías 30” e o límite para bicicletas:
Adiante pois: se está a considerar un grande
avance e unha conquista do colectivo ciclista a instauración desta nova figura
no Regulamento. Nada máis lonxe, na nosa modesta opinión, do que sería unha
solución desexable. Imos por partes:
O artigo 50, na súa nova redacción, pretende
instaurar esta nova figura que obriga, en zoa urbana e, en todo momento, a
circular a unha velocidade igual ou inferior a 30 km/h. Vendo unha leve
intención favorable ós intereses de quen circula en bicicleta por cidade nesta
medida observamos un grande número de desvantaxes que nos levan a
desaconsellala:
1.- Qué sentido ten que, en ausencia de ciclista
nin outro tipo de circunstancia de risco, se obrigue ó condutor dun vehículo a
motor a circular (por chamarlle dalgunha forma) a esa velocidade?
2.- Supoñemos que se terá valorado o impacto que
esta aberración circulatoria suporá para a carteira dos condutores así como
para o medio ambiente? É broma, estamos seguros de que non se ten valorado.
3.- O problema máis grave que observamos na medida
e a consecuencia práctica que conlevará no comportamento dos restantes
condutores para cos ciclistas (xa violento de por sí) unha vez que, establecida esta medida, os culpen
pola inclusión dunha limitación que obstaculizará, máis se cabe, a abafante
circulación polas nosas cidades e vilas.
4.- Para rematar se prevé que se poida permitir en
vías de sentido único a circulación de bicicletas en contrasentido. Unha
gravísima burrada, que conleva riscos inxustificables e que desenmascara este
precepto como unha “palmadiña no lombo” ao colectivo ciclista para mantelo
contento e calado, a costa da verdadeira
seguridade viaria.
Estes tres motivos nos bastan para mostrarnos
claramente en desacordo con esta medida, iso sí, non deixaremos de aproveita-la
ocasión para propoñer unha regulación alternativa:
1.- En primeiro lugar queremos lembrar que a
separación lateral obrigatoria de 1,5 m só afecta a vías interurbanas. Así como
se o ciclista na cidade “adelgazase” ou fose recuberto cunha armadura que o fai
invulnerable. Logo a primeira medida a tomar sería a de estender esta obriga ás
vías urbanas, posto que o risco real para o ciclista é o mesmo. Acompañada esta obriga, por suposto das sempre esquecidas de sinaliza-lo adiantamento (hai unha palanquiña pequena á esquerda do volante) e a de adapta-la velocidade á do ciclista (non podemos adiantar a 50 Km/h a un ciclista que circule a 10, non pretendemos expoñer ó automovilista aquí os perigos que conleva, é perigoso e punto).
2.- De novo imos voltar á regulación nas glorietas,
que nos parece debería ser extrapolada á circulación en calquera vía, pero que
semella especialmente axeitada para a circulación por vías urbanas. Lembramos
que o artigo 176.9 dirá así: “… el
ciclista ocupará la parte de la vía que precise para hacerse ver. Ante la
presencia de un ciclista el resto de vehículos reducirá su velocidad, evitará
cortar su trayectoria y facilitará su maniobra en todo momento”; xa temos comentado que limitar este precepto á circulación nas glorietas supón "abri-la veda" sobre as agresións ós ciclistas.
Este debería se-lo marco esencial que regulase
a circulación con bicicletas xa que realmente “prioriza” a circulación con bicicleta e non impón ó resto de
condutores ningunha obriga máis que o respecto mínimo pola vida e a seguridade
dos restantes usuarios das vías.
Para remata-la entrada de hoxe imos tratar un tema
que nos chama poderosamente a atención: tal é o límite de velocidade para as
bicicletas.
O artigo 48 do Regulamento establece unha
velocidade máxima xenérica para ciclos de 45 km/h, se ben, este mesmo artigo
establece unha exención para as bicicletas baixo certas circunstancias.
Tal como pretende establece-lo artigo 177.2 esta
exención ten o límite da máxima xenérica da vía para o resto dos vehículos,
logo non pensedes que non existe límite para as bicis. É de salientar que o
lexislador confíe tanto na nosa potencia que faga depender esta exención das
circunstancias da vía e non da nosa forma física. Bromas a parte, se estades a
adestrar duro e facedes medias de velocidade altas, lembrade que nas zonas
limitadas a 50 km/h ese límite tamén vos afecta.
Polo que a nós respecta nos preocupa o choque que
se produce entre este artigo e o ordinal 9º da Lei de tráfico, circulación de
vehículos a motor e seguridade viaria que establece, resumidamente, unha obriga
de dilixencia para todos os condutores, que deberán leva-lo seu vehículo baixo
control en todo momento.
Particularmente se podería da-lo caso de que, ante
un accidente no que se vexa implicada unha bicicleta que circula a máis de 45
km/h se poida chegar á conclusión de que por ese mero feito, o seu condutor non
ía prestando a atención debida á condución e se lle acabe “colgando o morto”.
Son moitos os aspectos deste Regulamento que nos afectan, e de forma grave
e importante, logo non estará de máis seguirmos atentos á evolución da
discusión parlamentaria para ver en que dá todo isto. Unha vez concluídos todos
os trámites dende a ASCIGA emitirémo-lo noso dictame e vos aconsellaremos para
actuarmos todos xuntos en consecuencia co texto aprobado.
No hay comentarios:
Publicar un comentario