E, por fin, hoxe
celebrouse a tan agardada marcha reivindicativa NON MAIS BÁGOAS!. E a pesares
das adversas circunstancias meteorolóxicas non podemos máis que cualificar o seu
resultado como ÉXITO ROTUNDO. Éxito porque nin o adverso do tempo vos puido
parar; éxito porque amosamos que se nos unimos non só somos máis fortes; éxito
porque, todos xuntos e co apoio dos que non puideron estar, fixémonos ver e
escoitar; éxito porque despois de moitos días de intenso traballo co acto de
hoxe demos un pequeno gran paso en prol da nosa seguridade e, por extensión, do
noso dereito á vida. NON MÁIS BÁGOAS foi o noso berro e hoxe.
E grazas a vós,
os ecos dese berro chegaron ós oídos de moita xente que, posiblemente, mañá se
tomará uns segundos antes de adiantar de xeito imprudente a un ciclista. Xente
que se fixo un pouco máis consciente de que as trampas no monte non son unha broma. Se logramos simplemente
iso, todo o de hoxe terá merecido a pena, abofé.
Como vos recalcamos no acto de hoxe, un
dos obxectivos cos que naceu a ASCIGA é a seguridade dos ciclistas nas
estradas.
Temos a triste honra de ter as peores
cifras de ciclistas falecidos nas estradas de toda Europa, a pesares de non ser
o estado no que máis uso se fai deste medio de transporte. Unha media de 70
vidas anuais (cifra que xa superamos este ano) non é un dato que poida deixar ó
marxe unha Asociación como a nosa. De modo que pronto nos puxemos a traballar.
Dende un primeiro momento nos negamos a
pensar que a administración, principalmente a DXT, fose impermeable a un
problema tan grave como o que hoxe nos ocupa e fixese oídos xordos. A todas
luces non é así. De modo que como vos adiantamos no acto final da Marcha NON
MÁIS BÁGOAS, imos derivar o peso e a responsabilidade de mellorar estas cifras
sobre os principais interesados: os
ciclistas.
A ninguén lle importa máis ese 1,5m e
ninguén coñece mellor ca vos o que acontece a diario nas estradas. Os propios
axentes da Garda Civil de Tráfico recoñecen que pouco poden facer ante
infraccións que nunca se cometen ante os seus ollos. Pero as consecuencias ben
as coñecemos todos.
Por aí guiámo-la nosa iniciativa. Centos
de quilómetros, traballo de campo, investigación xurídica, normativa e
comparada, que deu os seus froitos nunha idea. Idea que gracias á inestimable
colaboración da Federación Galega de Ciclismo demos en presentar á Dirección Xeral
de Tráfico co fin de atar até o derradeiro cabo antes de facela pública. E para
iso imos a empregar todos os medios que a Lei pon nas nosas máns.
A idea non é outra que a de que cada un de
vos sexa gardián da seguridade de todos. Seremos os vixías do cumprimento das
normas de circulación que nos afectan. Cada vez que o condutor dun vehículo a
motor te increpa, te saca da vía, non che cede o paso ou non respecta ese 1,5m…
en fin, cada vez que xoga coa túa vida e o asumes como normal te estás a
converter no seu cómplice. Non dubides que mañá o volverá a facer, e pasado,
ata que algún de nós dea cos osos no chan. Só así poderemos facer efectivas as
normas sancionadoras e o seu fin de prevención xeral para que o temor a ser multado
exerza o seu cometido. Trátase, recalcamos, de falarlle co único linguaxe que
os conductores imprudentes entenden: “200 euros de multa e catro puntos do
carnet”.
“E qué lle vou facer?” É ben sinxelo:
MATRÍCULA, VÍA, DATA E HORA. Son os datos que a DXT precisa para abrir un
procedemento contra ese condutor e notificarlle que ten sido denunciado por
unha infracción grave do Regulamento Xeral de Circulación. Con todo o que iso
conleva.
O Regulamento Sancionador en Materia de
Tráfico contempla esta posibilidade da denuncia voluntaria que podedes efectuar
perante unha patrulla, nun cuartel da Garda Civil de Tráfico, nunha Oficina da
DXT ou mesmo de xeito telemático na súa web.
"REGLAMENTO DEL PROCEDIMIENTO SANCIONADOR EN MATERIA DE TRÁFICO, CIRCULACIÓN DE VEHÍCULOS A MOTOR Y SEGURIDAD VIAL.
Artículo 7 Requisitos de las denuncias de carácter voluntario por hechos de circulación
a)
La denuncia podrá formularse verbalmente ante los agentes de vigilancia del
tráfico más próximos al lugar del hecho, o por escrito dirigido a la Jefatura
de Tráfico o a la Alcaldía del lugar de la infracción, según ostente una u otra
la competencia para instruir el expediente.
b) Se
harán constar en la denuncia los datos y circunstancias que se consignan en el
artículo 5 del presente Reglamento (“la identidad del denunciado, si fuere
conocida, una relación circunstanciada del hecho, con expresión del lugar,
fecha y hora y el nombre, profesión y domicilio del denunciante”).
c)
Si la denuncia se presentase ante los agentes de vigilancia del tráfico, se
formalizará por ellos el reglamentario boletín de denuncia, en el que se hará
constar, además de los requisitos consignados en el apartado anterior, si
personalmente comprobó o no la infracción denunciada, así como el nombre y
domicilio del particular denunciante, remitiendo el boletín a la Jefatura de
Tráfico o Alcaldía competente para su tramitación, sin perjuicio de entregar un
duplicado al denunciado si fuere posible."
Son varios, e ambiciosos, os obxectivos
desta iniciativa:
- Denunciar de xeito efectivo condutas temerarias que nos custan vidas cada semana.
- Concienciar ós restantes condutores nun ámbito no que, até o de agora, semellan sentirse impunes xogando con vidas alleas.
- Dar á DXT unha ferramenta útil para coñecer a fondo un problema grave e do que non están realmente ó tanto, en parte, pola nosa culpa.
A mensaxe é clara e sinxela: cada vez que
xoguen coa túa vida DENUNCIA, PORQUE A TÚA SEGURIDADE ESTÁ NAS TÚAS MANS.
No hay comentarios:
Publicar un comentario